9 februari 2014

Hjärtebox


Det är inte ens en vecka kvar tills Alla Hjärtans Dag så nu ser man en massa kärleksrelaterat lite överallt och jag tänker inte vara sämre. :) Jag är visserligen singel men jag har ändå inte kunnat låta bli att virka nåt (typ) till den dagen. Jag såg mönstret på hjärterutan på internet och tyckte att det var en kul idé på en ruta. Dock visste jag inte vad jag skulle ha en enda ruta till så jag virkade fem mormorsrutor till som jag sedan stärkte och limmade ihop med trälim till en liten box med hjärterutan som lock. Det var rätt så trixigt att få ihopa boxen utan att hela trillade medan den torkade så den blev lite sisådär. Men den passar bra till mina smågrejer som alltid har en tendens att försvinna.






Kan mycket väl hända att jag gör fler småboxar för förutom ihopsättandet så var dom rätt så lätta och snabba att göra (om man borträknar torktiderna då).

Mönstret till hjärterutan hittar ni här: http://www.petalstopicots.com/2014/01/heart-granny-square-crochet-pattern/

Mönster till mormorsrutor hittar ni här: http://www.my-design.se/virka-mormorsrutor.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar