17 februari 2014

Anteckningsbok


Har idag bundit min andra bok. Jag fick lite tyg av min syster som jag inte visste vad jag skulle göra med men så slog det mig att jag kunde använda det till att klä en bok med. Jag hade hittat en bokbindar beskrivning på Pinterest för ett tag sedan så jag letade upp den igen och satte igång att skapa en bok. 

Eftersom jag skriver från en mobil just nu så kommer bilderna på skapandeprocessen och det färdiga resultatet nedan. 

Här har jag sytt och limmat ihop signaturerna. 

Här har jag kommit en bit längre och fixar med omslaget av boken. 


Det färdiga resultatet. Är riktigt nöjd med den trots några små misstag! :)

Vill ni göra en egen så hittar ni beskrivningen här http://jamesdarrow.deviantart.com/art/Bookbinding-Tutorial-292237490
Det är rätt så enkelt att göra det, tar bara lite tid med allt torkande av lim. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar